Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
علی نصیریان


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




هنری » بازیگری » تعداد بازدید: ٣٠٨٨٧٤
علی نصیریان
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271
علی نصیریان در 15 بهمن ماه 1313 در تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را سال 1331 با بازی در تئاتر "جامعه باربد" آغاز کرد؛ از اولین فعالیتهای او بازی در نمایش "بلبل سرگشته" بود که علاوه بر بازی، نگارش نمایشنامه آن را هم بر عهده داشت و توانست جایزه نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی را از آن خود کند. نخستین تجربه نصیریان در عرصه سینما با فیلم "گاو" به کارگردانی داریوش مهرجویی بود. بازی در این فیلم تأثیر فراوانی را بر حضور او در عرصه سینما گذاشت. نصیریان علاوه بر داریوش مهرجویی با کارگردان هایی چون علی حاتمی، "فریدون گله" و ... همکاری کرد. او پس از پیروزی انقلاب نیز با فیلمی در ژانر کودک و نوجوان به عنوان "مدرسه ای که می رفتیم" در عرصه سینما حضور یافت و با ادامه فعالیتهای هنری خود، بازی های ماندگاری را از خود بر جای گذاشت: بازی در سریال تلویزیونی "سربداران"، بازی در فیلم سینمایی "بوی پیراهن یوسف"، فیلم سینمایی "شکارچی شنبه" و ...
نصیریان پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی خود به هنرستان هنرپیشگی تهران که بعدها دانشکده هنرهای دراماتیک نامیده شد، رفت؛ او با اتمام دوره تحصیل وارد گروه‌های تئاتری شد و فعالیت هنری خود را در رشته بازیگری دنبال کرد. حضور در گروه تئاتر "جامعه باربد" در سال 1331 آغازگر فعالیت‌های او در این عرصه است. او در تئاتر "باربد" از استادانی چون "رفیع حالتی" و "اسماعیل مهرتاش" بهره برد و به مدت 1 سال کاراموز این گروه تئاتری شد.

اولین تجربیات در عرصه بازیگری
از اولین کارهای نصیریان در عرصه بازیگری، ایفای نقش در نمایش "بلبل سرگشته" بود که خود نگارش نمایشنامه آن را برعهده داشت و توانست در سال 1335 جایزه نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی را از آن خود کند. در همین دوران بود که او آثار دیگری در عرصه نمایشنامه نویسی را به رشته تحریر درآورد.
نصیریان پس از "بلبل سرگشته" تئاترهای‌ فراوانی چون "امیر ارسلان"، "بنگاه تئاترال"،‌ "بازرس" و "آگهی ازدواج"، "پهلوان کچل"، "چوب به دست‌های ورزیل"، "طلسم حریر"، "مرد ماهی گیر"، "استعمال دخانیات ممنوع"، "مردی که مرده بود" و "خود نمی‌دانست"، "عروسی باقرخان"، "بازی سیاه"، "آی بی کلاه آی باکلاه"، "بهترین بابای دنیا"، "بیگانه ‌ای در خانه" و "آنتیگون" را یا به اجرا رساند و یا در آنها به ایفای نقش پرداخت.
"هزاردستان" و تئاترهای تلویزیونی مانند "سوزن ‌بانان" از جمله کارهای به یاد ماندنی او است.
فیلم "گاو" نخستین فعالیت سینمایی علی نصیریان بوده است. حضور گسترده او در عرصه تئاتر و همکاری با "عباس جوانمرد"، "مهرداد اسکویی"، "عزت الله انتظامی"، غلامحسین ساعدی و "جعفر والی" شرایط رشد را برای او فراهم آورد و او در سال 1348 برای بازی در فیلم "گاو" ساخته داریوش مهرجویی دعوت شد. بازی در این فیلم باعث حضور مداوم و مستمر نصیریان در عرصه سینما شد.

فعالیت های سینمایی پیش از انقلاب
نصیریان پس از حضور در نخستین کار سینمایی اش، فیلمنامه "آقای هالو" را با همکاری داریوش مهرجویی نوشت و در سال 1349 به کارگردانی مهرجویی به نمایش در آمد.
بازی در فیلم‌های سینمایی "ستارخان" ساخته علی حاتمی‌ و "پستچی" داریوش مهرجویی در سال 1351، "مهر گیاه" ساخته "فریدون گله" در سال 1354، "سرایدار" به کارگردانی "خسرو هریتاش" در سال 1355 و "دایره مینا" به کارگردانی "داریوش مهرجویی" در سال ‌1357، حضور سینمایی نصیریان پیش از انقلاب در عرصه سینما بود.

فعالیت های سینمایی بعد از انقلاب
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نصیریان با فیلم "مدرسه ای که می رفتیم" به کارگردانی مهرجویی در سال 1359 کار خود را در عرصه سینما از سر گرفت. این فیلم اثری در ژانر کودک و نوجوان بود.
دهه 60 اوج حضور نصیریان در عرصه سینما بود؛ او در فیلمهایی چون "فصل خون"، "بند"، "آفتاب نشین ها"، "جایزه" و "کمال الملک" ایفای نقش کرد. حضور او در نقش تاریخی موجب شد تا برای بازی در سریال تلویزیونی "سربداران" به کارگردانی "محمد علی نجفی" در سال 1363 حضور پیدا کند؛ ایفای نقش خوب او در این سریال منجر شد کارگردان های زیادی که در زمینه تولیدات تاریخی فعالیت می کردند، از او دعوت کنند. نصیریان 1 سال بعد بازی در نقش اصلی فیلم "کفش های میرزا نوروز" به کارگردانی "محمد متوسلانی" را پذیرفت.
از دیگر فیلمهایی که نصیریان در دهه 60 در آنها ایفای نقش کرده است میتوان: "جاده های سرد"، "ناخدا خورشید"، "شیر سنگی"، "دزد و نویسنده"، "ترنج"، "سال های خاکستری"، "روز باشکوه" و "پول خارجی" را نام برد.
علی نصیریان جزو بازیگران با سابقه عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون است که در این زمینه همواره پرتلاش و فعال بوده است؛ او در فیلمهای سینمایی بسیاری نقش آفرینی کرده است که عبارتند از:
-"گاو" محصول سال 1348
-"آقای هالو" محصول سال 1349
-"ستارخان" محصول سال 1351
-"پستچی" محصول سال 1351
-"مهرگیاه" محصول سال 1354
-"سرایدار" محصول سال 1355
-"دایره مینا" محصول سال 1357
-"مدرسه‌ای که می‌رفتیم" محصول سال 1359
-"فصل خون" محصول سال 1360
-"بند" محصول سال 1360
-"آفتاب نشین‌ها" محصول سال 1360
-"جایزه" محصول سال 1361
-"کمال الملک" محصول سال 1362
-"سربداران" محصول سال 1363
-"کفش‌های میرزانوروز" محصول سال 1364
-"جاده‌های سرد" محصول سال 1364
-"ناخداخورشید" محصول سال 1365
-"شیر سنگی" محصول سال 1365
-"دزد و نویسنده" محصول سال 1365
-"ترنج" محصول سال 1365
-"سال‌های خاکستری" محصول سال 1367
-"روز باشکوه" محصول سال 1376
-"پول خارجی" محصول سال 1386
-"عشق من ـ شهر من" محصول سال 1380
-"شعله‌های خشم" محصول سال 1371
-"بوی پیراهن یوسف" محصول سال 1374
-"برج مینو" محصول سال 1374
-"کمیته مجازات" محصول سال 1377
-"زندانی 707" محصول سال 1380
-"دیوانه‌ای از قفس پرید" محصول سال 1381
-"شاه خاموش" محصول سال 1382
-"جزیره آهنی" محصول سال 1383
-"پستچی سه بار در نمی ‌زند" محصول سال 1387
-"شکارچی شنبه" محصول سال 1388


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

علی نصیریان

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,